dilluns, 24 de febrer de 2014

L'EBM La Romànica i l'escola Sant Julià realitzen dues edicions del taller "Anima't i juga amb ells"

Taller "Anima't i juga amb ells" a l'escola Sant Julià
Durant els dies 22, 29 de gener i 5 de febrer es va portar a terme el taller "Anima't i juga amb ells" a l'EBM La Romànica i va comptar amb la participació de 12 famílies.

Els dies 7, 14 i 21 de febrer, també es va fer una edició del mateix taller a l'escola Sant Julià, amb la participació de 14 famílies.

El taller és una activitat de joc creatiu on interaccionen els infants amb els seus progenitors i també amb altres famílies de l'escola.

Les valoracions de les dues edicions són molt positives i les famílies demanen poder-lo realitzar durant el proper curs escolar.

Per veure més imatges del taller a l'escola Sant Julià, clica aquí!!!

dimarts, 18 de febrer de 2014

Les famílies de 4t de primària de l'escola Joanot Alisanda visiten l'exposició "Realitats: Joan Balmes i Benedicto" del Museu d'Història

Visita de l'escola Joanot Alisanda a l'exposició del MHS
Diumenge 16 de febrer un grup de 62 persones de l'escola Joanot Alisanda, van portar a terme la visita guiada a l'exposició del fotògraf local, Joan Balmes i Benedicto.

En aquesta visita-taller, les famílies van poder conèixer les obres de l'àmbit familiar de l'autor, les fotografies per encàrrec i les imatges dels esdeveniments socials de Sabadell dels anys 40, 50 i 60.

A través de la comparació de les fotografies amb l'actualitat es va realitzar un treball per descobrir com vivien les famílies d'aquella època i com era l'escola o els esdeveniments socials més importants com ara les processons, les festes majors, etc.

Per veure més imatges, clica aquí!!!

dilluns, 17 de febrer de 2014

Activitat "Endevina, endevinalla" amb les famílies dels alumnes que participen al programa LECXIT Sabadell

Trobada LECXIT, Biblioteca del Nord
Els infants que participen al programa LECXIT i les seves famílies van participar en dues trobades el dia 15 de febrer, una a la Biblioteca del Nord i una altra, a la del Sud.

El programa LECXIT és una experiència que es duu a terme a través de la participació del voluntariat que dedica una hora a la setmana a compartir un espai de lectura amb un infant.

No es tracta només de desenvolupar l'habilitat lectora de l'infant sinó d'incentivar-lo pel gust per la lectura.

Trobada LECXIT, Biblioteca del Sud
El projecte compta amb el supor tècnic dels bibliotecaris/es que assessoren al voluntari sobre possibles lectures adaptades a l'edat de l'infant i a les seves aficions i gustos que s'han anat treballant al llarg de les sessions.

Els infants participants al programa LECXIT són alumnes de 4t de primària de les escoles Calvet d'Estrella, Floresta, Espronceda i La Romànica.

En l'actualitat hi ha 20 parelles infant-voluntari que participen a la Biblioteca del Sud i 38 a la del Nord.

Les trobades amb la famílies volen ser un punt de contacte entre tots els agents que formen part del projecte, ja que el suport familiar és imprescindible per portar-lo a terme i perquè tingui una veritable incidència en els aprenentatges dels nens i nenes.

Els objectius d'aquesta trobada han estat:
  • Presentar a famílies i voluntaris per tal que es coneguin i es potenciïn els vincles de confiança
  • Donar als infants l’oportunitat de compartir el treball i l’aprenentatge fet amb el seu voluntari.
  • Fer concients a les famílies de les possibilitats que tenen d’acompanyar als seus fills en la lectura.
  • Regalar una experiencia emotiva i compartida al voltant de la lectura.

Les dues sessions, conduïdes per l'Alícia Moreno i l'Adelaida Cabo, van ser molt animades i a través d'unes endevinalles tots els assistents van poder compartir un espai lúdic, on els infants van ser els protagonistes i es va posar de manifest que la biblioteca i els llibres ofereixen moltes possibilitats de diversió i aprenentatge.

A la Biblioteca del Nord hi van particiar 55 persones, i a la del Sud, 28.

Al final de la sessió es va repartir el llibre editat per la Fundació Jaume Bofill, "El mètode definitiu per tenir fills lectors", de Joan Carles Girbés.

Veure més imatges de l'activitat "Endevina, endevinalla" a la Biblioteca del Nord
Veure més imatges de l'activitat "Endevina, endevinalla" a la Biblioteca del Sud




divendres, 14 de febrer de 2014

Taller familiar de construcció de jocs i joguines a l'escola Roureda

Taller de construcció de jocs, a l'escola Roureda
Famílies de 1r i 2n de primària de l'escola Roureda van participar el dia 12 de febrer al taller de construcció de jocs i joguines amb materials reciclats.

L'activitat que es va portar a terme a l'aula-taller, va ser dirigida per Sara Agustí de l'empresa Marinva i va consistir en la construcció d'una marioneta amb un mitjó vell, taps de brick, llanes i robes i una avioneta, feta amb cartró i tubs de cuina, que van agradar moltíssim als més petits.

Per veure més imatges del taller, clica aquí 

dijous, 13 de febrer de 2014

Xerrada a l'escola Pau Casals "Coeducació i activitats esportives"

Imatge del cartell de la xerrada, extreta d'Internet
La xerrada va ser a càrrec de Núria Ribera, formadora de la FAPAC i es va dur a terme a l'escola Pau Casals amb l'assitència d'una dotzena de pares i mares.

Sovint, els pares i les mares donem per descomptat que les diferències de comportament psicològic entre els nens i les nenes són innates, i ens és difícil d'admetre que no han nascut amb uns rols sexuals establerts. La mainada aprèn a comportar-se tal com els pares i la societat esperen que ho facin.

Coeducar és canviar cap a un model educatiu, en el qual els nens i les nenes puguin accedir a la mateixa educació, i on els valors morals que els transmetem i les activitats esportives que els proposem, siguin independents dels prejudicis de gènere.


dimecres, 12 de febrer de 2014

Xerrada "Tecnologia en pantalla: possibilitats i riscos" a l'Institut Vallès

Xerrada a l'Institut Vallès sobre tecnologia en pantalla
El dia 11 de febrer en Ferran Gandol, formador de FAPAC va dur a terme una xerrada a l'Institut Vallès, en la què hi van participar 21 adults, la majoria pares i mares de l'Institut, però també pares i mares de l'escola Catalunya i de l'escola del Carme.

Els principals proveïdors dels recursos tecnològics que consumeixen els nostres fills som les famílies, per tant, és a nosaltres a qui ens correspon establir un consum racional i crític. Per poder-ho fer, les famílies hem de comptar amb una formació específica, si no, difícilment podrem saber què escollim i què permetem.
Aquesta activitat ha estat un espai de trobada realista i actual per fomentar un ús adequat de les noves tecnologies a l’entorn familiar.

Enllaçar amb la notícia de la web de l'Institut Vallès




dimecres, 5 de febrer de 2014

El conte "El drac de Sant Llorenç" a l'escola Juan Ramón Jiménez

"El drac de Sant Llorenç" a l'escola Juan Ramón Jiménez
El dia 3 de febrer la rondellaire Susagna Navó va explicar a les famílies de l'escola Juan Ramón Jiménez el conte "El drac de Sant Llorenç", aprofitant que aquesta setmana s'ha celebrat la Setmana Cultural a l'escola, amb el tema de les tradicions catalanes.

L'hem escoltat els nens de primer i segon de primària i ens han acompanyat els nostres pares i mares. Ens ha agradat molt!!!!

Per veure més imatges, cliqueu aquí!




Xerrada a l’escola Teresa Claramunt “Parlem de sexualitat amb els nostres fills”

Imatge del cartell de la xerrada, extreta d'Internet
L'educació sexual és una tasca que les famílies hem de desenvolupar durant el creixement dels nostres fills i filles. Per això caldrà conèixer les diferents etapes del desenvolupament sexual, els comportaments que es donen i la manera en què els nostres fills descobreixen, viuen i senten la seva pròpia sexualitat.

Tractarem les estratègies bàsiques que faciliten la nostra tasca i un saludable acompanyament en el desenvolupament sexual dels nostres fills: donant orientació i suport i responent a les necessitats i inquietuds que ens plantegin. Les famílies comptem amb recursos fonamentals, com la comunicació, la confiança, la presència i l’afecte per fer front als reptes que suposa créixer i aprendre a viure.

La xerrada del dia 4 de febrer, va ser a càrrec d'Alba González, formadora de la FAPAC i va comptar amb la participació de 27 pares i mares, la majoria de l'escola Teresa Claramunt, però també hi van assistir pares i mares de l'escola Ribatallada.


El curset per explicar contes de la Rosa Fité, a l'escola Amadeus Vives

Curset per explicar contes, a l'escola Amadeu Vives
Durant els dies 17, 24 i 31 de gener, una quinzena de mares i mestres de l'escola Amadeu Vives han compartit un curset per explicar contes de la Rosa Fité que els ha resultat molt profitós i engrescador.

La Rosa, els hi ha fet perdre la por a l'hora d'explicar contes i com donar vida a personatges amb la gesticulació, la veu i també amb la construcció dels personatges amb materials a l'abast de tothom. 

Han treballat contes, cançons populars i poesies, com ara les de la Joana Raspall, entre d'altres. La valoració de les participants és molt positiva i comenten que els hi agradaria poder allargar el taller.

A l'escola s'ha organitzat un grup de pares i mares que es queden fora de l'horari escolar per explicar contes als infants.

Per veure més imatges del curset, clica aquí!!!



dimarts, 4 de febrer de 2014

Noves sessions del taller "Anima't i juga amb ells" a l'escola Roureda

Taller "Anima't i juga amb ells" a l'escola Roureda
Al llarg de les sis sessions del taller "Anima't i juga amb ells" que es va portar a terme al gimnàs de l'escola Roureda entre els mesos de novembre, desembre i gener, hi van participar 14 famílies amb alumnes de P3 i P4 de l'escola, acompanyats d'algun germà.

L'activitat és un taller de joc que pretén estimular la relació entre pares i fills. El fet de compartir una estona de joc dins del gimnàs de l'escola, utilitzant els materials de psicomotricitat, enriqueix la creativitat, l'expressivitat i la comunicació tant dels pares com dels fills. 

Agrada molt als infants i als seus progenitors i els permet relacionar-se amb altres famílies en una situació lúdica.

L'activitat va estar dirigida per la Dolors Rovira, psicomotricista de Kairós.


dilluns, 3 de febrer de 2014

Xerrada-taller amb pares i alumnes del cicle superior de primària de l'escola Concòrdia amb en Toni Argent, sobre el canvi d'etapa

Xerrada-taller sobre el canvi d'etapa a l'escola Concòrdia
En Toni Argent, economista, professor de secundària i coordinador del projecte educatiu Millorem, va dur a terme una xerrada-taller a l'escola Concòrdia, el passat 29 de gener. 

L'activitat s'adreçava als alumnes del cicle superior de primària i als seus progenitors i va ser molt interessant la interacció entre els principals protagonistes d'aquest salt d'etapa: els alumnes i els seus pares.

Es va parlar de les transformacions clau en el pensament adolescent, de com canvia la manera d'estudiar entre primària i secundària, de les " pors" de mares i pares versus les oportunitats per a fills i filles, etc.

Va ser una activitat molt ben valorada per part dels assistents, hi van participar un total de 47 persones: 23 adults i 24 infants, la majoria de sisè de primària.

Per veure més fotografies de la xerrada-taller, clica aquí!!!